UCUZ ENERJİ KULLANIMI HERKESİN HAKKIDIR!

 

            31.12.2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun 10706, 10707, 10708 ve 10709 sayılı Kurul Kararlarıyla Elektrik Üretim Anonim Şirketi ( EÜAŞ) tarafından 01.01.2022 tarihinden itibaren uygulanacak aktif elektrik enerji satış tarifesinde değişiklik yapılmış olup tüketim bedellerine fahiş oranda zam yapılmıştır.

 

            Elektrik tarifesinde yapılan düzenleme gerek Anayasa’nın 2., 10. ve 167. maddelerine gerekse Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 14. maddesine açıkça aykırıdır.

 

            Anayasa’nın 2. maddesine göre: “Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletidir.”

 

            Anayasa’nın 10. maddesine göre: “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. (Ek fıkra: 07/05/2004-5170/1 md.) Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür.

 

            Anayasa’nın 167. maddesine göre: “Devlet, para, kredi, sermaye, mal ve hizmet piyasalarının sağlıklı ve düzenli işlemelerini sağlayıcı ve geliştirici tedbirleri alır; piyasalarda fiili veya anlaşma sonucu doğacak tekelleşme ve kartelleşmeyi önler.

 

            AİHS’nin 14. maddesine göre: “Bu Sözleşme'de tanınan hak ve özgürlüklerden yararlanma, cinsiyet, ırk, renk, dil, din, siyasal veya diğer kanaatler, ulusal veya sosyal köken, ulusal bir azınlığa mensupluk, servet, doğum veya herhangi başka bir durum bakımından hiçbir ayrımcılık yapılmadan sağlanır.

 

            EPDK; 31.12.2021 tarihli 10707 sayılı Kurul Kararında “ mesken alçak gerilimli tek zamanlı abone grubu için faturaya esas günlük ortalama 5 kwh tüketim miktarına kadar ( aylık 150 kilovat/saat) olan tüketimlere düşük kademeli tarife uygulanmasına” şeklinde bir düzenlemenin yapılmasına karar vermiş; 31.01.2022 tarihinde ise aylık 150 kilovat olan aylık tüketim miktarı Cumhurbaşkanının kararı ile 210 kilovata çıkarılmıştır.

 

            4 kişilik bir aile için en az aylık 230 kilovatlık bir elektrik tüketim miktarının düzenlenmesi yine özellikle çoğu kentlerimizdeki ailelerin geniş aile kategorisinde yer aldıkları da göz önünde bulundurulduğunda bu hususta da bilimsel ve teknik çalışmalar sonucu kademeli geçişlerin yapılması elzemdir. EPDK tarafından yapılmış olan tablolardaki hesaplamalar hiçbir bilimsel veri ve analiz içermeksizin hazırlanmış olup bu hesaplama tablolarına dayanılarak kademeli elektrik tarifelerinin düzenlemesi hakkaniyet ve adalet ilkeleriyle bağdaşmamaktadır.

 

            Enerjinin ulaşılabilir ve insani yaşam koşullarında ödenebilir olması temel bir insan hakkı olduğu gibi enerjinin adil ve herkese ucuz bir şekilde ulaştırılması da Sosyal Devletin en temel görevidir.

 

            Barolar hizmet üreten, hiçbir ekonomik çıkarı olmayan ve Anayasa’nın 129. maddesinde kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşu olarak belirtilen; avukatlar ise Avukatlık Kanunu’nun 1. maddesi uyarınca kamu hizmeti gören, Ceza Kanunu tanımıyla da yargı görevini yürüten kişilerdir. Yapılan zam sonrası avukatlık bürolarına; barolarımızın tesislerine, yerleşke ve binalarına gelen elektrik faturalarının fahiş olduğunu da açıkça belirtmek isteriz.

 

            Biz aşağıda imzası bulunan barolar olarak elektrik enerjisine yapılan fahiş orandaki bu zam miktarının karşısında yer aldığımızı, zammın vatandaşlarımız için daha hakkaniyetli bir seviyeye indirilmesinin takipçisi olacağımızı ve bu süreçte tüm hukuki yollara başvuracağımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz.

 

1- Adana Barosu
2- Adıyaman Barosu
3- Afyonkarahisar Barosu
4- Ağrı Barosu
5- Amasya Barosu
6- Ankara Barosu
7- Antalya Barosu
8- Ardahan Barosu
9- Artvin Barosu
10- Aydın Barosu
11- Balıkesir Barosu
12- Bartın Barosu
13- Batman Barosu
14- Bilecik Barosu
15- Bingöl Barosu
16- Bitlis Barosu
17- Bolu Barosu
18- Burdur Barosu
19-Bursa Barosu
20- Çanakkale Barosu
21- Çankırı Barosu
22- Denizli Barosu
23- Diyarbakır Barosu
24- Düzce Barosu
25- Edirne Barosu
26- Elazığ Barosu 
27- Erzincan Barosu
28- Erzurum Barosu
29- Eskişehir Barosu
30- Gaziantep Barosu
31- Giresun Barosu
32- Hakkari Barosu
33- Hatay Barosu
34- Iğdır Barosu
35- Isparta  Barosu
36- İstanbul Barosu
37- İzmir Barosu 
38- Kahramanmaraş Barosu 
39- Kars Barosu
40- Kastamonu Barosu
41- Kayseri Barosu
42- Kırıkkale Barosu
43- Kırklareli Barosu
44- Kırşehir Barosu
45- Kilis Barosu
46- Kocaeli Barosu
47- Konya Barosu
48- Kütahya Barosu 
49- Malatya Barosu
50- Manisa Barosu
51- Mardin Barosu 
52- Mersin Barosu
53- Muğla Barosu
54- Muş Barosu
55- Niğde Barosu 
56- Ordu Barosu
57- Sakarya Barosu
58- Samsun Barosu
59- Siirt Barosu
60- Sinop Barosu
61- Sivas Barosu 
62- Şanlıurfa Barosu
63- Şırnak Barosu
64- Tekirdağ Barosu
65- Tokat Barosu
66- Tunceli Barosu
67- Trabzon Barosu 
68- Uşak Barosu
69- Van Barosu
70- Yalova Barosu
71- Yozgat Barosu
72- Zonguldak Barosu

Tarih : 10.02.2022
Okunma : 390

© 2024 - Giresun Barosu

Adres : Çıtlakkale Mah. Atatürk Bulvarı No.121/1 - GİRESUN / Telefon: 0454 215 76 57 / Faks: 0454 215 76 58)
Adli Yardım Bürosu: 0 454 215 76 69 | Sosyal Tesis : 0 454 215 76 69 / D:17
E Posta : giresunbarosu@gmail.com | KEP Adresi: giresunbarosubaskanligi@hs01.kep.tr
E-Tebligat Numarası: 35366-96939-85090
Giresun Barosu Union of Black Sea Countries Bar Association (BCBA) üyesidir.